ماه رمضان شروع شده و چه روزه بگیریم چه نگیریم در محیط کار با دغدغه هایی مواجه میشیم. 


این مقاله نکاتی رو گفته که تو این ماه بهره وری شاغل ها کاهش پیدا نکنه.


زمان طولانی گرسنگی و گرمای هوا ممکن است در روزه‌داری کلافگی به همراه داشته باشد. اما در این میان وقتی مجبور هستیم نیمی از روز را در محیطکار سر کنیم، با چالش‌های دیگری نیز مواجه خواهیم شد. با یوکن همراه باشید تا با هم تلاش کنیم کمی از چالش‌های روزه‌داری در محیط کار را کاهش دهیم.

1. برای مهمانی رفتن محدودیت زمانی بگذارید

نخستین اتفاقی که در ماه رمضان برای مردم می‌افتد این است که عادت خواب و استراحت آنان تغییر می‌کند. به علت دیروقت بودن اذان مغرب و افطار، برای برخی روز تازه از این زمان آغاز می‌شود. میهمانی‌های افطار و دورهمی ها از این ساعت آغاز شده و تا پاسی از شب ادامه پیدا می‌کند. نخستین آسیب این عادت کارمندان را نشانه می‌گیرد. آغاز کردن روز جدید کاری تنها با چند ساعت استراحت در روند و بازده‌کاری کارمندان تأثیر منفی می‌گذارد و تا حد زیادی بازدهی‌شان را کاهش می‌دهد.

مهمانی و دور هم بودن در دنیای امروز فرصت نابیست که ممکن است کمتر موقعیت آن برای افراد پیش آید. همین اتفاق موجب می‌شود از این فرصت یک ماهه بهره ببرید و دلتان نیاید شب‌ها را از دست بدهید. اما پیشنهاد ما این است که دست به برنامه ریزی بهتری بزنید. شاید تنها چند ساعت حضور در مهمانی‌های افطار بتواند هم پاسخگوی این حس‌های مشترک زیبا باشد و هم شما را برای روز کاری بعد خسته نکند.

سفره افطار. مهمانی

2. آخر هفته را برای مهمانی دادن در نظر بگیرید

می‌توانید طوری برنامه بچینید که اگر خودتان مهمانی می‌دهید آخر هفته این اتفاق بیافتد. به این صورت فردای مهمانی هم روز تعطیلی برای رسیدگی به کارهای باقی‌مانده دارید. با این کار می ‌توانید استراحت کافی را به خود هدیه دهید که یک هفته پرانرژی داشته باشید. 

3. در «نه» گفتن قوی شوید

در این روزها افراد زیادی هستند که دوست دارند زمان بیشتری را با شما بگذرانند و از شما خواهند خواست برنامه‌ریزی‌ها را کنار بگذارید و کمی با هم وقت بگذرانید. فراموش نکنید که اگر به هر شخص، خانواده یا گروه دوستی‌ای یک شب اختصاص دهید؛ هر شب هفته‌ شما را از آن خود خواهند کرد. این روند شاید در ابتدا هیجان‌انگیز به نظر برسد، اما  در طول روز شمارا خسته می‌کند.

نه گفتن. نه گفتن در ماه رمضان. مهمانی. مدیریت مهمانی. مدیریت زمان

عواقب این خستگی روزانه گریبان‌گیر شما و کارتان خواهد شد و می‌تواند بازده شما را تا حد زیادی کاهش دهد. به خودتان یادآور شوید که این مسیر، راه کوتاهی از زندگی شماست و نباید کاری که سال‌ها برای آن زحمت کشیده‌اید و موفقیت  امروز و فردای شما وابسته به آن است را فدا کنید.

4. شب‌بیداری نکنید

شب بیداری. پرهیز از شب بیداری. مدیریت زمان. خواب

این روزها ممکن است به هوس  بیافتید که تا فرارسیدن زمان سحری به شب‌بیداری بگذرانید. بهانه این کار سرحال‌تر بودن و رسیدگی به کارهای عقب‌افتاده یا بهانه دیگری خواهد بود. اما این فقط یک بهانه محسوب می‌شود. شما می‌توانید با عمل کردن به توصیه‌های ما همواره روزهای شادابی داشته باشید و شب را نیز صرفا به استراحت و خوابی که بدنتان به آن نیاز دارد اختصاص دهید.

شب‌بیداری را تنها به شب‌هایی اختصاص دهید که قراری میان شما و خداست. شب‌های قدر فرصت مناسبی است که کمی با خودتان خلوت کنید و از کار و زندگی و افراد دیگر کمی دور باشید. چنین خلوتی با دستاوردهایی که به همراه دارد قطعا سطح انرژی شما را بالاتر خواهد برد. 

5. برای خوردوخوراکتان استراتژی بچینید

استراتژی داشتن در برنامه غذایی نکته مهمی در ماه رمضان خواهد بود. درصورتی‌که برای خود رژیم غذایی مناسب در نظر بگیرید در طول روز نیز از تمرکز کافی برخوردار هستید.



بقیه ش رو میشه اینجا خوند: https://www.ucan.ir/news/7427


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

خرید سکه ساکر استارز محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

پارکور فریدونشهر دانلود نرم افزار و فیلم کنجکاویــ مدرس و مشاور انگیزشی معصومه مهرعلی ن والقلم و مایسطرون بازاریابی اینترنتی مشاوران کسب و کار آریایی دانلود رایگان ایران نمایندگی فروش عینک آفتابی و طبی کارل زایس در تهران نامبرینو